عیوب و کندگی عاج لاستیک خودرو را بسیار جدی بگیرید


به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایران جیب ، سرهنگ محمد حیدری به رانندگان توصیه کرد: اشیایی را که به لاستیک خودرو صدمه وارد می‌کنند از بین شیارهای روی لاستیک خارج کنید.

وی بااشاره به اینکه صدمات ناشی از برخورد با مانع به سرعت قابل رویت نیست افزود:در انتهای عمق شیار آج نواحی مشخصی از تایر، برآمدگی‌های وجود دارند که به آن شاخص سایش آج (TWI) گفته می‌شود، هرگاه باسطح آج تایر یکسان و همسطح شد باید نسبت به تعویض تایر اقدام کرد.

 


این مقام انتظامی سپس پیرامون تایرهای مورد استفاده در یک محور افزود: رانندگان محترم هیچ گاه تایرهای رادیال و زاپاس را بر روی یک محور قرار ندهند، همچنین هیچگاه از ترکیب تایر رادیال در محور جلو و تایر زاپاس در محور عقب استفاده نکنید.

سرهنگ حیدری بااشاره به اینکه از به کار بردن تایر نو با یک تایر کهنه بر روی یک محور پرهیز کنید توصیه کرداز مواد شوینده یا براق کننده که دارای مواد شیمیایی یا مشتقات نفتی هستند، برای تمیز یا براق کردن تایر استفاده نکنید.

رئیس پلیس راه استان در خاتمه پیرامون افزایش عمر مفید و یکنواختی سایش تایر، به رانندگان پیشنهاد می‌کنند تا بر اساس روش خاصی موقعیت تایر‌ها را روی شاسی خودرو تغییر دهند.