اپتیما


کیا اپتیما(OPTIMA)

برای کیا نسل کنونی سدان اپتیما یک مدل موفق است. با این خودرو برند کیا در بخش سدان سایز متوسط از یک برند ناشناخته به یک برند مشهور و شناخته شده تبدیل شد. چگونه کیا این کار را انجام داد. او با لوکس تر و مدرن تر کردن این خودرو به این مهم دست یافت. اگر بخواهیم این عوامل را بشماریم شامل طراحی جدید، کمی بزرگ‌تر شدن و یک پلتفرم مستحکم می‌شود. کیا با این عوامل بهبودهای فراوانی را در اپتیما 2016 انجام داد. همچنین تجربه رانندگی بهتر، تمرکز بروی کابین مدرن تر و آراسته نیز از موفقیت‌های کیا در اپتیما 2016 است.کیا اپتیما با خودروهایی نظیر شورولت مالیبو، فورد فیوژن، هوندا آکورد، تویوتا کمری و همچنین هیوندای سوناتا رقابت می‌کند.

 نسخه جدید نسبت به نسخه قبلی کمی طویل تر، بلند تر و عریض تر شده است. طول محور این خودر از 110 اینچ در مدل قبلی به 110.4 افزایش یافته است. کیا می‌گوید این تغییر باعث راحتی و آسایش و همچنین وسیع تر شدن کابین شده است. و به این ترتیب فضای مورد نیاز نیاز برای سر، شانه و همچنین پاها در صندلی عقب و فضای صندوق بار نیز افزایش یافته است.

معماری مدرن در طراحی کیا اپتیما 2016 مشهود است. چراغ‌های کج شده در عقب خودرو به وضوح قابل مشاهد است. در اپتیما گریل نشان دهنده طراحی و تشابه قوی با سدان لوکس K900 است. همه چیز گریل نسبت به مدل قبل بهبودهایی را نشان می‌دهد. ظاهراً در مدل قبل از مواد با کیفیت پایین ساخته شده بود. دو چراغ مخفی نیز برای روشن کردن کناره های جلویی خودرو تعبیه شده است. چرخ‌های 16 تا 18 اینچی برای این مدل قابل سفارش است. از مواد و متریال نرم و خوبی برای ساخت تمام اجزای داخل کابین استفاده شده است. در صندلی‌ها و درب‌ها نیز از تزئینات فلری استفاده شده است. کابین در سمت راننده تجهیزات و ساده تر و یکپارچه تر شده است و کنسول میانی خودرو نیز عریض تر شده که کمک می‌کند تا فضای داخل کابین بزرگ‌تر حس شود.

توان خروجی آن 178 اسب بخار در دور موتور 5500 این موتور جدید با گیربکس 6 دنده دوکلاچه همراه است و عملکردی مانند گیربکس‌های اتوماتیک دارد. کیا می‌گوید این گیربکس6 دنده احساس رانندگی اسپرت را بدون افزایش مصرف سوخت به ارمغان می‌آورد. موتور 2.4 لیتری و 185 اسب بخار نیرو در دور موتور 6000rpm و گشتاور 178 پوند –فوت تولید می‌کند. مصرف سوخت و تجربه رانندگی بهتر با بیشترین گشتاور در دور موتور پایین دوباره تنظیم کرده است. هردو موتور با گیربکس 6 دنده اتوماتیک عرضه می‌شوند. دارای شیفتر در پشت فرمان هستند. میزان مصرف سوخت این خودروها تا این زمان مشخص نشده است. در این خط تولید سیستم تعلیق هندسی، فرمان جدیدو بسیاری از تغییرات کوچک ولی مهم باعث بهبود فرمانپذیری و پایداری در سرعت‌های بالا و هندلینگ خوب شده است. کیا می‌گوید که اپتیما 2016 دارای کابین بزرگ‌تر و راحت تری نسبت به نسل قبل است و صندلی‌های راحت یکی از اولویت‌های ما بوده است. همچنین فضای سر و شانه‌ها و پاها در صندلی عقب بیشتر شده است. پشت سری‌های قابل تنظیم برای سرنشینان صندلی جلو وجود دارد. گرم کن و سرکن در صندلی‌های جلو تعبیه شده است. تودوزی صندلی‌ها از چرم یا چرم ناپا بسته به تریم انتخابی قابل سفارش است. همچنین صندوق عقب و فضای بار نیز افزایش یافته است.

سیستم UVO کیا با چهار سرویس الکترونیکی مانند هشدار سرعت، هشدار تاریکی و.... به صورت استاندارد وجود دارد. همچنین آندروید auto و اپل car play که به راننده اجازه می‌دهد به برخی کاربری‌های اساسی تلفن هوشمند خود دسترسی داشته باشد نیز وجود دارد. بعد از اتصال تلفن هوشمند با کابل USB به خودرو صفحه نمایش 8 اینچی لمسی خودرو برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های تلفن هوشمند نظیر موسیقی، پیام رسانی، مسیریابی، و تماس صوتی را از طریق صفحه نمایش، فرمان و دستورات صوتی قابل دسترس خواهد بود.

سیستم صوتی اینفینیتی با 14 بلندگو، تکنولوژی clari –fi و آمپلی فایر دیجیتالی بروز شده 630 واتی نیز به صورت آپشن قابل سفارش است.clari-fi یک تکنولوژی ترمیم موسیقی ثبت شده است که سیگنال‌های صوتی از دست رفته در حین فشرده سازی دیجیتال را بازسازی می‌کند. این تکنولوژی حیات جدیدی را به صنعت موسیقی وارد کرد. این سیستم با نسل بعدی تکنولوژی صوتی کوانتوم مجیک که آن با جداسازی سیگنال‌ها از نسخه اصلی و پخش مجدد آن به صورت صحیح و چند بعدی برای بوجود آوردن صدایی رسا، شفاف و با جزئیات قابل فهم همراه می‌باشد.

رانندگی با اپتیما 2016

در رانندگی با اپتیما 2016 در حالت اسپورت ، پاسخگویی سیستم انتقال نیرو و سیستم هدایت تغییر می کند و فرمان سفت تر می شود ، اما نه به اندازه ای که یک فعالیت بدنی سنگین محسوب شود . فراموش نکنیم نمی توان اپتیما را در رده ی خودروهای لوکس سدان مانند BMW قرار داد ، اما برای کلاس ماشین های غیرلوکس و غیر سرعتی اتومبیلی با عملکرد بسیار خوبی است . در حالت اسپورت ، سیستم انتقال قدرت مدت زمان بیشتری در دنده های سنگین باقی می ماند و این مساله امکان عکس العمل سریع تر را برای اتومبیل فراهم می کند .

در حالت نرمال ، سیستم انتقال قدرت خودرو به سرعت دنده معکوس می کشد ، زیرا این اتومبیل ، یک اتوموبیل 6 دنده است و برخلاف گیربکس های 8 یا 9 سرعته ، دنده معکوس خیلی سریع اتفاق می افتد . انتقال نیرو مانند خودروهای 8 یا 9 دنده سریع نیست و عکس العمل "غیرمکانیکی/ارتجاعی" منحصر به فرد ، که در دیگر خودروهای این کلاس یافت میشود را ندارد . فرمان نرم تر است و عکس العمل زیادی که نسبت به کوچکترین حرکت از خود نشان می دهد چندان خوشایند نیست ؛ تقریبا شبیه بازی های ویدئویی است که هر قدر هم خوب از فرمان استفاده کنید باز هم حرکات خودرو غیر قابل پیش بینی است .

فضای داخلی اتاق

سرنشینان صندلی جلو خوشحال باشند چراکه حالا آن ها هم همان تنظیمات صندلی که راننده دارد از جمله تنظیم ارتفاع را دارند ؛ بنابراین افرادی که قد کوتاهی هم دارند می توانند انتهای جاده را بهتر ببینند . در اپتیما ، صندلی سرنشینان هم قابلیت تنظیم ارتفاع دارد البته در مدل ارتفاع محافظ گودی کمر صندلی سمت شاگرد مانند راننده قابل تنظیم نیست .

کیا می گوید که سیستم کنترل مرکزی ، مایل به سمت راننده است اما نه آنقدر که نتوان به راحتی از سمت شاگرد تنظیمات هوای داخل خودرو را انجام داد یا مسیریاب را دید . درواقع ، اگر کیا نگفته بود که کنترل به سمت راننده مایل است ، ممکن است اصلا متوجه آن نشوید .

در کل ، طراحی داخلی آن خوب است اما ضعف آن یک تصمیم در طراحی داخلی است . کیا داشبورد را با یک خط افقی که یک قطعه تزئینی روی آن قرار دارد طراحی کرده است . بالای این خط یک صفحه ی لمسی و زیر آن دکمه های کنترل قرار دارند . طراحی تقریباً مناسبی است به جز اینکه جلوی سرنشین یک سطح وسیع خالی داشبورد قرار میگیرد و به نظر چندان خوشایند نمی آید و طرح و نقش داشبورد هم کمکی به بهتر شدن این قضیه نمی کند . این مساله در حین رانندگی چندان اهمیتی ندارد اما جلوه خوبی هم برای سرنشین کنار راننده ندارد.

تنها نقطه ضعفی که می توان روی آن دست گذاشت بوق این خودرو است که طرح روی پلاستیک و قاب گرد آن توی ذوق می زند و آن قدر که از آن توقع داریم ، لوکس نیست .

فضای خوبی برای سرنشین صندلی جلو وجود دارد که به هیچ وجه احساس ناراحتی روی صندلی نمی کند . همچنین مجموعه ی خوبی از محفظه ها برای قرار دادن وسایل مثل شیشه آب ، تلفن و دفترچه یادداشت وجود دارد .

پریز برق 12 ولتی و پورت یو اس بی برای سرنشینان عقب
ارسال شده: فروردین 29, 1396,
دسته ها: محصولات,
نظرات: 0,
نویسنده: Anonym
کلمات کلیدی:
رتبه بندی این مطلب:
5.0
چاپ

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید